بک تستینگ چیست؟
بک آزمايش شامل اعمال يک استراتژي يا مدل پيش بيني بر داده هاي تاريخي براي تعيين صحت آن است. می توان از آن برای آزمایش و مقایسه دوام استراتژی های معاملاتی استفاده کرد تا معامله گران بتوانند استراتژی های موفقیت آمیز را به کار گرفته و تغییر دهند.
خلاصه
بک تست شامل اعمال یک استراتژی یا مدل پیش بینی برای داده های تاریخی برای تعیین صحت آن است.
این به معامله گران اجازه می دهد تا استراتژی های معاملاتی را بدون نیاز به ریسک سرمایه آزمایش کنند.
معیارهای متداول بک تست شامل سود/زیان خالص، بازده، بازده تعدیل شده بر اساس ریسک، قرار گرفتن در معرض بازار و نوسانات است.
چگونه بک تست کار می کند
تحلیلگران از بک تست به عنوان راهی برای آزمایش و مقایسه تکنیک های معاملاتی مختلف بدون ریسک کردن پول استفاده می کنند. تئوری این است که اگر استراتژی آنها در گذشته ضعیف عمل کند، بعید است در آینده عملکرد خوبی داشته باشد (و بالعکس). دو مؤلفه اصلی که در طول آزمایش به آنها توجه می شود، سودآوری کلی و سطح ریسک پذیرفته شده است.
با این حال، یک بک تست به عملکرد یک استراتژی نسبت به بسیاری از عوامل مختلف نگاه می کند. یک بک تست موفقیت آمیز به معامله گران استراتژی نشان می دهد که از لحاظ تاریخی نتایج مثبتی را نشان می دهد. در حالی که بازار هرگز یکسان حرکت نمیکند، آزمون بکآزمایی بر این فرض تکیه میکند که سهام در الگوهای مشابهی حرکت میکنند که در طول تاریخ انجام میدادند.
بک تست - چگونه کار می کند
پیاده سازی
یک بک تست معمولا توسط برنامه نویسی که شبیه سازی استراتژی معاملاتی را اجرا می کند کدگذاری می شود. شبیه سازی با استفاده از داده های تاریخی از سهام، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی اجرا می شود. شخصی که بکآست را تسهیل میکند، بازده مدل را در چندین مجموعه داده مختلف ارزیابی میکند.
همچنین ضروری است که این مدل در بسیاری از شرایط بازار مختلف آزمایش شود تا عملکرد به طور عینی ارزیابی شود. سپس متغیرهای درون مدل برای بهینهسازی در برابر چندین معیار بکآزمایی مختلف بهینهسازی میشوند.
اقدامات متداول بکآزمایی
سود/زیان خالص
بازگشت: بازده کل سبد در یک بازه زمانی معین
بازده تعدیل شده با ریسک: بازده پرتفوی که برای سطح ریسک تعدیل شده است
قرار گرفتن در معرض بازار: درجه قرار گرفتن در معرض بخش های مختلف بازار
نوسانات: پراکندگی بازده در پرتفوی
هنگام ایجاد یک مدل معاملاتی برای بک تست، معامله گران باید از تعصب در ایجاد مدل اجتناب کنند. به منظور اطمینان از عینیت، استراتژی باید در چندین دوره زمانی مختلف با یک نمونه بی طرفانه و نماینده سهام آزمایش شود.
اگر معاملهگر سهام و دوره زمانی را انتخاب کند که در آن استراتژی آنها در مقابل آن مورد آزمایش قرار گرفته است، مدل اساساً دارای نقص خواهد بود. در حالی که آزمایش ممکن است نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، این تنها به این دلیل است که مدل برای مطابقت کامل با این داده ها ایجاد شده است. بنابراین، ضروری است که مجموعه داده های مختلف در طول فرآیند استفاده شود.
تعصب نگاه به جلو
یکی دیگر از اشتباهات در هنگام بک تست، تعصب نگاه به آینده است. سوگیری نگاه به آینده شامل گنجاندن اطلاعاتی در مدلی است که بک تست شده است که معمولاً زمانی که مدل واقعاً پیادهسازی میشود در دسترس نخواهد بود.
به عنوان مثال، فرض کنید در حال آزمایش یک مدل معاملاتی هستید که بر اطلاعات مالی موجود در پایان سال مالی متکی است. در مدل، اطلاعات مربوط به 31 دسامبر را وارد می کنید. با این حال، اطلاعات معمولاً تا چند هفته پس از پایان سال در دسترس نیست. پیادهسازی دادهها در یک بکآست باعث میشود که بازده مدل بهدلیل سوگیری پیشبینی بهطور مصنوعی بالا باشد.
الف - پایان سال مالی (زمانی که در آن مدل بکآزمایی گزارش سالانه را فرض می کند)
ب - گزارش سالانه منتشر شده
ج – زمانی که در آن مدل بک تست، انتشار گزارش سه ماهه اول را فرض می کند
د - گزارش سه ماهه اول منتشر شد
نمودار بالا جدول زمانی را نشان می دهد که چگونه یک مدل بک تست ممکن است به دلیل سوگیری نگاه به آینده ناقص شود. این مدل فرض میکند که اطلاعات در نقاط A و C در دسترس میشوند، در حالی که در واقعیت، اطلاعات در نقاط B و D در دسترس میشوند. نتیجه یک بکآست به درستی ساختهشده احتمالاً نتیجهای کاملاً متفاوت از آنچه که مفروضات یکسانی دارد به دست میدهد. در بالا.
چه کسی از بک تستینگ استفاده می کند؟
هر کسی می تواند بک تست خود را انجام دهد. با این حال، بک آزمون ها معمولا توسط سرمایه گذاران نهادی و مدیران پول اجرا می شوند. بک تست از داده هایی استفاده می کند که به دست آوردن آنها می تواند گران باشد و نیاز به مدل سازی پیچیده دارد.
معامله گران نهادی و شرکت های سرمایه گذاری دارای سرمایه انسانی و مالی لازم برای به کارگیری مدل های بک تست در استراتژی های معاملاتی خود هستند. علاوه بر این، با وجود مقادیر زیادی پول در خط، سرمایهگذاران نهادی معمولاً برای ارزیابی ریسک ملزم به انجام آزمایش مجدد هستند.
مثال
فرض کنید شما یک تحلیلگر در یک شرکت سرمایه گذاری هستید، و از شما خواسته شده است که یک استراتژی را در برابر مجموعه ای از داده های تاریخی که به شما داده شده است، آزمایش کنید. این استراتژی شامل خرید سهام در صورتی است که به پایین ترین حد 90 روزه برسد. اولین گام در بک تست، انتخاب داده های تاریخی بی طرفانه است.
سپس استراتژی را روی دادهها اعمال میکنید و متوجه میشوید که این استراتژی 150 امتیاز پایه بهتر از استراتژی فعلی استفاده شده توسط شرکت داشته است. بک تست به استحکام تحقیقات انجام شده در ایجاد استراتژی معاملاتی کمک کرد. شرکت سرمایه گذاری می تواند تصمیم بگیرد که آیا بک آزمون دلیل کافی برای به کارگیری استراتژی است یا خیر.
برای آشنایی بیشتر با بک تستینگ در ترید روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/data-science/backtesting/
صندوق های سرمایه گذاری مشترک پایانی